Verandering is essentieel om de luchtvaart duurzamer te maken en de impact op het milieu te verminderen. Daarom zijn we actief bezig met het verduurzamen van onze luchthaven. Daarnaast supporten we de ontwikkeling van nieuwe vormen van vliegen, zoals Sustainable Aviation Fuel (SAF)1, waterstofaangedreven- en elektrisch vliegen. Dit doen we door ons luchthavengebied open te stellen voor het testen van nieuwe duurzamere ideeën en oplossingen waarbij we verschillende innovatiepartners samenbrengen.
Rotterdam The Hague Airport (RTHA) streeft ernaar om in 2030 volledig afval- en CO2-emissievrij te zijn in de terminal en bij de grondgebonden activiteiten op het platform. Samen met de andere luchthavens van de Royal Schiphol Group, heeft RTHA zich gecommitteerd aan een CO₂-neutrale luchtvaart in 2050.
Vragen of opmerkingen?
Neem dan gerust contact met ons op via [email protected]
1 Sustainable Aviation Fuel (SAF) is een term uit de luchtvaartindustrie en wordt op deze website gebruikt om brandstoffen te beschrijven die zijn vervaardigd uit hernieuwbare grondstoffen en die als duurzamer worden beschouwd dan fossiele brandstoffen. Hoewel SAF wordt gepresenteerd als een stap naar verduurzaming, zijn ze nog niet 100% duurzaam. Deze brandstoffen stoten 70 tot 90% minder CO₂ uit vergeleken met fossiele kerosine, maar er blijft dus nog wat uitstoot over. Deze voetnoot geldt voor alle vermeldingen van SAF op deze website.